דב פרל
    ניהול אסטרטגי

תגובות

מצאו את מקומו של הארגון שלכם בדרך למצוינות [שאלון]

מצאו את מקומו של הארגון שלכם בדרך למצוינות על פי מחקרים של השנים האחרונות, חברות שפועלות על פי מהלך שיטתי לקראת מצוינות משיגות תוצאות טובות יותר מאשר אחרות.

מסע למצוינות יכול להתאים לכל ארגון, ללא קשר לגודלו או לתחום עיסוקו.חשוב לדעת היכן נמצא הארגון שלכם במסעו למצוינות כדי  שתוכלו לדעת מה צריך לעשות כדי לקדם אותו לשלב הבא.

בעזרת השאלון המהיר והקל שלפניכם תוכלו למצוא תוך 10 דקות את מיקומו של הארגון שלכם בדרך למצוינות.

פשוט, ענו על 20 שאלות קצרות על הארגון שלכם ונשלח אליכם דו"ח משוב.

הדו"ח שלנו יסקור את הארגון שלכם מול ערכי מודל המצוינות האירופי שפותח על פי התנהגות של חברות עסקיות מצליחות.

בדו"ח נעניק לכם סקירה של יכולות הארגון שלכם ב – 8 ממדים וכיצד תוכלו לשפר את ביצועיו.

מילוי השאלון לא מצריך ידע כלשהו על המודל.

אין צורך שתזהו את עצמכם פרט למייל שאליו נשלח את הדו"ח.

לחצו על הקישור כדי למלא את השאלון, כשתסיימו לחצו "שלח" ונשלח אליכם את הדו"ח.

לעמוד הפוסט תאריך: 13/08/2016 15:36:00 תגובות:
תגובות

סודות ניהול הדיון להשגת פריצת דרך בביצועים

ארכימדס גילה את חוק הציפה בזמן רחצה באמבטיה, ניוטון גילה את חוק המשיכה כששכב תחת עץ תפוח ובנג'מין פרנקלין העיף עפיפונים והמציא את כולא הברק..

מרבית פריצות הדרך מתרחשות מחוץ לשגרת העבודה.

האנרגיה הארגונית מוגבלת,

בזמן העבודה השוטפת היא מתפזרת לנושאים שונים ואין לנו את מידת האנרגיה הנחוצה לחיפוש אחר פריצת דרך.
 

לכן , קיימו מפגש OFF SITE שיוקדש כולו למטרה זו.

אבל, אם תנהלו את המפגש באותו אופן שאתם מקיימים דיונים רגילים כנראה, לא תשיגו את התוצאה הרצויה.

גם "סיעור מוחות" שבו מעלים רעיונות פרועים ללא מגבלות, אינו "מספק את הסחורה".

מפגש כזה צריך להתנהל בצורה שונה כדי לאפשר הסתכלות שונה.

קבלו מתכון מומלץ שהוכיח את עצמו בדיוני פריצת דרך רבים.
 

הגדרת חוקי דיון שמאפשרים פריצת דרך

מטרת המפגש היא לפתוח אפשרויות ומתוכן לבחור את הדרך הטובה ביותר.

המפגש צריך להיות שיטתי אך עם אופן דיון שונה מאשר בדיונים הרגילים בחברה. 

צורת הדיון צריכה להעניק זווית ראיה וחשיבה אחרות ממה שנהוג בארגון כרגע.

אי אפשר לוותר על דיון צוותי. האינטראקציה בין אנשים מעוררת את החשיבה, והיא הכרחית ליישום המעשי של פריצת הדרך.

אבל,

התנאי החשוב להצלחה אינו תנאי טכני.

המטרה עיקרית של חוקי דיון היא ליצור כבוד הדדי בין המשתתפים.

במהלך השנים הנחיתי מאות דיונים וגבשתי אוסף של כללים שמאפשרים דיון מוצלח. לדוגמא: 

- כל משתתף רושם לעצמו את כל המשפטים שחשב עליהם לפני הדיבור בצוות.

- הדיון מתנהל בסבב , כל משתתף תורם משפט אחד בתורו, שאר המשתתפים מקשיבים ללא הפרעות.

מכרה הזהב שלכם - לפתוח אפשרויות לפריצה 

אספו באופן שיטתי לפחות  100 משפטים עם פוטנציאל פריצת דרך (פפ"ד) המתארים פער בין מה שאתם יכולים להשיג לבין מה שאתם משיגים עכשיו.

משפטים אלה מכילים את מאגר הפוטנציאל של פריצות הדרך של הארגון שלכם.

לראות את התמונה בבהירות

כדי לראות את תמונת הארגון שלכם כפי שהיא משתקפת מהמשפטים שצברתם, כדאי לצמצם אותם ל - 10 עד 15 תבניות.

תבניות הן אוסף משפטים עם תכונות משותפות.

תבניות אלה מתארות את תמונת הארגון במונחים תמציתיים ובהירים. באחת מתוך תבניות אלה טמונה פריצת הדרך הארגונית. עכשיו צריך רק לבחור אותה מבין השאר.

פריצת הדרך נמצאת בדרך כלל בנושאים שהארגון יכול לשלוט עליהם, כמו:

מנהיגות, מבנה ארגוני, אסטרטגיה, תהליכי עבודה, שותפויות ולא שערי חליפין של מטבעות שעליהם הארגון לא יכול לשלוט.

במונחים של כריית זהב , לזהות את עורק הזהב.

לבחור את התבנית הנכונה

מה שנותר הוא לבחור את תבנית פריצת הדרך.

תבנית זו עונה על שני קריטריונים:

- היא תיצור את האימפקט הרב ביותר על הארגון

- היא אפשרית לביצוע.

בחרו את התבנית הנכונה בעזרת דירוג קבוצתי.

תכנית פעולה

 

בלי קשר לנושא , כמו בכל החלטה משמעותית צריך לדעת:

מה עושים, איך עושים , מי עושה ומתי.

 
לעמוד הפוסט תאריך: 10/08/2016 10:45:00 תגובות:
תגובות

6 צעדים לפריצת דרך בביצועי הארגון שלכם

אם אתם מחפשים פריצת דרך לצמיחה,לרווחיות, במוצרים חדשים, באיכות, בהתנהגות העובדים או בתחומים אחרים, ועשיתם כל מה שאתם יכולים ועדיין לא הצלחתם?

קבלו 6 צעדים מוכחים שחברות שבצעו פריצות דרך פועלות על פיהן.

  1. קבלו החלטה

בעיצומו של משבר שבבי הזכרון של אינטל המנכ"ל אנדי גרוב שואל את היו"ר: אם יעיפו אותנו מאינטל ויבוא מנכ"ל חדש, מה הוא יעשה? "הוא יצא מעסקי השבבים" עונה לו מור.

"אז למה שלא נעשה זאת בעצמנו?" , אומר גרוב.

והם נכנסו לעסקי המיקרופרוססורים, פריצת דרך בהיסטוריה של אינטל.

קבלו החלטה לשנות את המצב הקיים!

  1. בחרו שיטה או מודל

הצעד האינטואיטיבי הוא לפעול מיד. וזה לא הצעד הנכון!

בחרו מודל או שיטה מתאימים למציאת פריצת הדרך שתפעלו על פיהם.

בשנת 1996 נתקלו בחברת GE בבעיות איכות חריפות.

המנכ"ל ג'ק וולש בחר לאמץ את שיטת 6 סיגמה כדי ליצור את השיפור המיוחל. בקווי מוצר מסוימים ירד % המוצרים הפגומים פי 1000 (!).

המודל מקנה גישה המעניקה זווית חשיבה אחרת ממה שמקובלת בארגון.

במקרה של  GE זו היתה חשיבה סטטיסטית שאפשרה את פריצת הדרך בתחום האיכות.

  1. בחרו צוות שיוביל את פריצת הדרך

בנוסף לצוות הניהולי שלכם בחרו באנשים נוספים עוצמתיים ומשפיעים מתוך הארגון שלכם  10 – 15 איש ואישה תלוי בגודל הארגון
 

  1. לפתוח אפשרויות לפריצה

מרבית פריצות הדרך מתרחשות מחוץ לשגרת העבודה. כיוון שהאנרגיה הארגונית מוגבלת, בזמן העבודה היא מתפזרת לנושאים שונים.

לכן כדאי לקיים מפגש OFF SITE  שבו כל האנרגיה תושקע בחיפוש פריצת הדרך.

מטרת המפגש היא לפתוח אפשרויות ומתוכן לבחור את הדרך הטובה ביותר.
 

  1. לבחור את נקודות הפריצה

הכינו את החומר שנאסף לבחירת נקודות הפריצה. כדי להבין את תמונת המצב המאפיינת את הארגון שלכם חלקו את המידע שצברתם לתבניות.

תבנית היא אוסף פריטי מידע עם תכונה משותפת אחת לפחות.

מתוך רשימת התבניות שנוצרו בחרו בתבנית שתאפשר את פריצת הדרך. למשל מבנה ארגוני.

בחודש אוגוסט 2015 שינתה גוגל את המבנה הארגוני שלה. היא איחדה את הפעילות הקיימת  search, YouTube, android  תחת גוגל והקימה את גוגל  שמטרתה

"לעבוד על פריצות דרך גדולות"

  1. לנהל את פריצת הדרך

אופן ניהול היישום של פריצת הדרך תלוי בנושא: מוצר חדש, שינוי יעוד, הערכות ארגונית אחרת, תפיסת ניהול איכות חדשה, גורמי אנוש ועוד.

האקלים הארגוני של הבנה ולכידות שנוצר בשלבים הקודמים יקל על היישום.

כמו בכל החלטה משמעותית צריך לדעת:

מה עושים, איך עושים , מי עושה ומתי.

אבל אם הארגון מחוייב לכיוון החדש , זה קל יותר, נכון?

לעמוד הפוסט תאריך: 15/07/2016 10:38:00 תגובות:
תגובות

האם אתם יודעים באיזו מידה העובדים שלכם מחוברים למקום העבודה? [5 שאלות]

האם אתם יודעים באיזו מידה העובדים שלכם מחוברים למקום העבודה? [5 שאלות]
נראה לי שלא נגלה לכם סוד שלא ידעתם אם נאמר שעובדים המחוברים למקום העבודה שבעי רצון יותר, תורמים יותר מיכולתם והסיכוי שלהם לעזוב למקום אחר נמוך יותר.

אבל,

לפי סקר של גאלופ שנערך ב - 142 מדינות,

רק 17% מהעובדים מחוברים (engaged) למקום העבודה שלהם.

האם אתם יודעים באיזו מידה העובדים שלכם מחוברים למקום עבודתם?

כדאי לכם לברר זאת כדי שלא תופתעו.

לפניכם 5 שאלות שבעזרתן תוכלו להעריך באיזו מידה העובדים שלכם מחוברים למקום העבודה.

ענו על השאלות ותוכלו לקבל מאתנו משוב שבעזרתו תוכלו לדעת עד כמה עובדיכם מחוברים למקום העבודה יחסית לעובדים בחברות אחרות.

לחצו על הקישור כדי לענות על 5 השאלות

לעמוד הפוסט תאריך: 01/07/2016 19:23:00 תגובות:
תגובות

מה אתם יכולים ללמוד ממה שקרה לסודה סטרים

"לא צפינו את המגמה בשוק, טעמי הקהל השתנו, אבחנתי את הבעיה מאוחר מדי" אלה ציטוטים מראיון אמיץ עם מנכ"ל סודה סטרים דניאל בירנבאום, גלובס , 11.6.2015.
סודה סטרים ספגה ירידה של 22.9%  בקצב הצמיחה וירידה דרסטית של ערך המניה, 1.2 מיליארד דולר נמחקו מהשווי של החברה.
אני מניח שהנתונים על מגמת הירידה בצריכת משקאות קלים בארה"ב שהתחילה בשנת 2008 היו ידועים כמו גם הביצועים הפנימיים.
עובדה היא שהחברה לא פעלה בזמן.
התשובה מופיעה בגוף הראיון: "כל חברה צריכה לעשות הערכה מחדש פעם
 ב-  7-8 שנים וזה בסדר גמור"
אז זהו, שזה מעט מדי ומאוחר מדי.
כנראה שלחברה לא היה מנגנון מספיק יעיל לזיהוי תרחישים עתידיים מאיימים.
ניתן למנוע מראש את הכאב מהמכות שהחברות הללו סופגות ע"י ביצוע הערכה שיטתית שבסביבה עסקית של היום צריך לבצע כל שנה. העיתוי המתאים ביותר הוא בהערכות לקראת שנת עבודה חדשה.
תהליך כזה מאפשר לזהות שינויים חיצוניים ודפוסים פנימיים בעיתיים בהתנהגות החברה ולפעול לפני שהקטסטרופה מתרחשת.
בדיעבד, התהליך הזה היה יוצר לחברה 7 הזדמנויות לזהות את התרחיש המאיים ולהניע תהליך של חיפוש פתרון מתאים.
תהליך כזה חיוני בארגון עסקי בדומה לבדיקה תקופתית אצל בני אדם וכלי רכב.
חברת אלביט (שבה עבדתי) קיימה סקירה כוללת כזו בכל שנה ולדעתי זו אחת הסיבות שהחברה צמחה להיות החברה המובילה בתעשייה הביטחונית בישראל.
קיימים כמה טכניקות וכלים לבצע תהליך כזה, אנחנו ממליצים על הערכה עצמית (SELF ASSESSMENT) בעזרת שאלון מהיר.
 
 
5 מרכיבים יכולים להבטיח שתהליך כזה יצליח:
  1. שיטתי ומובנה. סדרה של שלבים מובנים מראש ללא קיצורי דרך: צבירה של בעיות ומידע נוסף, ניתוח של דפוסים, תיעדוף, החלטות ותכנית פעולה לפתרון.
  2. שתפני. השתתפות פעילה של צוות הניהול מבטיחה מגוון נקודות מבט וסגנונות חשיבה. השיתוף מעניק לתהליך יותר עוצמה מאשר מהחלטה שנרקמת במוחו של המנכ"ל בלבד. יותר מכך, זה הצוות שיצטרך ליישם את ההחלטות לאחר מכן וההשתתפות תגביר את המחוייבות שלו בהמשך.
  3. קונצנזוס. זו שיטת קבלת ההחלטות המועדפת לעומת פשרה , הצבעה או החלטת יחיד. שיטה זו מחייבת הקשבה, כבוד הדדי ורצון לשמוע את הזולת עד הסוף. אלה גם יסייעו לארגון בשלב  יישום הקשה יותר. בדיון מסוג זה למנכ"ל  שני תפקידים משתתף בדיון ולוקח החלטות.
  4. מפורט. כדי שאפשר יהיה "לראות את התמונה הכוללת" כדאי לאסוף לפחות כ – 100 בעיות לפחות בעזרתן ניתן יהיה לזהות את הדפוסים המאפיינים את ההתנהגות של הארגון. כמובן שנדרשים לשם כך פתיחות ואיפוק ושיטתיות שהזכרנו כבר קודם.
  5. החלטות ותכנית פעולה. דיון ללא החלטות הוא כמו לדבר על אהבה ולא לעשות אהבה. סכמו בכל נושא מה, איך, מי ועד מתי ושלבו אותם בתכנית פעולה.
לעמוד הפוסט תאריך: 01/08/2015 09:41:00 תגובות:
מספר עמודים: 2
הקודם    1  2 
לייבסיטי - בניית אתרים