דב פרל
    ניהול אסטרטגי

דף הבית >> 6 צעדים לפריצת דרך בביצועי הארגון שלכם
 

אם אתם מחפשים פריצת דרך לצמיחה,לרווחיות, במוצרים חדשים, באיכות, בהתנהגות העובדים או בתחומים אחרים, ועשיתם כל מה שאתם יכולים ועדיין לא הצלחתם?

קבלו 6 צעדים מוכחים שחברות שבצעו פריצות דרך פועלות על פיהן.

  1. קבלו החלטה

בעיצומו של משבר שבבי הזכרון של אינטל המנכ"ל אנדי גרוב שואל את היו"ר: אם יעיפו אותנו מאינטל ויבוא מנכ"ל חדש, מה הוא יעשה? "הוא יצא מעסקי השבבים" עונה לו מור.

"אז למה שלא נעשה זאת בעצמנו?" , אומר גרוב.

והם נכנסו לעסקי המיקרופרוססורים, פריצת דרך בהיסטוריה של אינטל.

קבלו החלטה לשנות את המצב הקיים!

  1. בחרו שיטה או מודל

הצעד האינטואיטיבי הוא לפעול מיד. וזה לא הצעד הנכון!

בחרו מודל או שיטה מתאימים למציאת פריצת הדרך שתפעלו על פיהם.

בשנת 1996 נתקלו בחברת GE בבעיות איכות חריפות.

המנכ"ל ג'ק וולש בחר לאמץ את שיטת 6 סיגמה כדי ליצור את השיפור המיוחל. בקווי מוצר מסוימים ירד % המוצרים הפגומים פי 1000 (!).

המודל מקנה גישה המעניקה זווית חשיבה אחרת ממה שמקובלת בארגון.

במקרה של  GE זו היתה חשיבה סטטיסטית שאפשרה את פריצת הדרך בתחום האיכות.

  1. בחרו צוות שיוביל את פריצת הדרך

בנוסף לצוות הניהולי שלכם בחרו באנשים נוספים עוצמתיים ומשפיעים מתוך הארגון שלכם  10 – 15 איש ואישה תלוי בגודל הארגון
 

  1. לפתוח אפשרויות לפריצה

מרבית פריצות הדרך מתרחשות מחוץ לשגרת העבודה. כיוון שהאנרגיה הארגונית מוגבלת, בזמן העבודה היא מתפזרת לנושאים שונים.

לכן כדאי לקיים מפגש OFF SITE  שבו כל האנרגיה תושקע בחיפוש פריצת הדרך.

מטרת המפגש היא לפתוח אפשרויות ומתוכן לבחור את הדרך הטובה ביותר.
 

  1. לבחור את נקודות הפריצה

הכינו את החומר שנאסף לבחירת נקודות הפריצה. כדי להבין את תמונת המצב המאפיינת את הארגון שלכם חלקו את המידע שצברתם לתבניות.

תבנית היא אוסף פריטי מידע עם תכונה משותפת אחת לפחות.

מתוך רשימת התבניות שנוצרו בחרו בתבנית שתאפשר את פריצת הדרך. למשל מבנה ארגוני.

בחודש אוגוסט 2015 שינתה גוגל את המבנה הארגוני שלה. היא איחדה את הפעילות הקיימת  search, YouTube, android  תחת גוגל והקימה את גוגל  שמטרתה

"לעבוד על פריצות דרך גדולות"

  1. לנהל את פריצת הדרך

אופן ניהול היישום של פריצת הדרך תלוי בנושא: מוצר חדש, שינוי יעוד, הערכות ארגונית אחרת, תפיסת ניהול איכות חדשה, גורמי אנוש ועוד.

האקלים הארגוני של הבנה ולכידות שנוצר בשלבים הקודמים יקל על היישום.

כמו בכל החלטה משמעותית צריך לדעת:

מה עושים, איך עושים , מי עושה ומתי.

אבל אם הארגון מחוייב לכיוון החדש , זה קל יותר, נכון?

 
לייבסיטי - בניית אתרים